معجزه سرماخوردگی (زکام)

معجزه سرماخوردگی (زکام)

در هر دیدگاه طبی یکی از اساسی ترین مطالب نگاهی است که آن دیدگاه نسبت به بیماری ها در شخص بیمار ایجاد می کند. به قطع و یقین می توان طب اسلامی را در این زمینه سرآمد دانست چرا که در تغییر نگاه ما به بیمار و بیماری و حتی کشاندن این دید تا تغذیه و سبک زندگی، از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است.

از جمله مطالبی که قبلا با این تغییر نگاه اساسی تقدیم خوانندگان محترم شد می توان به “شام اصلی ترنی وعده غذایی” و… اشاره کرد.

همچنین دیدگاه طب اسلامی درباره نوع بیماری ها و تقسیم بندی بیماری ها به بیماری های مفید و بیماری های غیر مفید دیدگاهی منحصر به فرد و نو می باشد که خود مطالب مفصلی می طلبد.

در حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) تعدادی از بیماری ها دارای منافعی شمرده شده اند که می توان آن ها را بیماری های نافع و سودبخش نامید.

همان گونه که در روایت آمده زکام که همان سرماخوردگی امروزی محسوب می شود، چنین فایده ای دارد که ریشه جذام را می خشکاند. درباره این که این عبارت به چه معنی می باشد و اساسا قابل توسعه می باشد باید مقداری با چگونگی ابتلا و گسترش بیماری جذام دقت نظر به خرج داد.

در جذام این ویژگی بسیار بارز است که سیستم ایمنی شخص مختل می شود و سیستم ایمنی به سلول های بدون خطر بدن حمله می کند و به آنها آسیب می رساند و آن ها را از بین می برد.

در زمانی که روایت از پیامبر (ص) صادر شد شاید هیچ کس به چنین اطلاعی از نحوه بیماری جذام پی نبرده بود و تنها جلوه ظاهری آن مورد توجه قرار می گرفت، اما با مطالعاتی که تا به امروز انجام شده چنین مطلبی که در بالا ذکر شد به دست آمده است.

شاید این سوال در ذهن خوانندگان محترم شکل بگیرد که چگونه سرماخوردگی را درمان نکنیم یا در ابتدای بیماری آن را درمان نکنیم در صورتی که سرماخوردگی توان بدن را بسیار کاهش می دهد و شخص را تا چند روزی از پا می اندازد!

اما جواب این سوال در نحوه درمان با طب اسلامی نهفته است که متاسفانه در پزشکی امروزی دقیقا برخلاف این شیوه عمل می شود. این شیوه طب اسلامی به این صورت است که وقتی در ابتدای بیماری و بلافاصله بیماری درمان نشد، بدن این فرصت را پیدا می کند که بدون کمک گرفتن از دارو برای بیماری پادتن ایجاد کند. وقتی چنین فرایندی برای بدن چند بار تکرار شد، در مواجه با بیماری های جدید آمادگی بیشتری دارد.

شاید کسانی که مقداری مطالعه داشته اند در مطالب پزشکی امروزی با این مطلب برخورد کرده باشند اما هیچ گاه روند کامل این فرایند برای محققین افشا نشده و نمی شود! دور از ذهن نیست که این مطلب مهم و اساسی به این خاطر افشا نشده است که باعث کم شدن بیماری ها می شود. همان مطلبی که به تجربه و بارها و بارها در افراد مختلفی که با طب اسلامی آشنایی بیشتری داشته اند دیده شده است که بعد از چند بار ابتلا به سرماخوردگی به شکل متفاوت و محسوسی کمتر بیمار می شوند!

تذکر مهم:

بیماری سرماخوردگی یا زکام با آنچه امروزه اصطلاحا آنفولانزا گفته می شود متفاوت است هر چند شباهت بسیار زیادی با هم دارند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *