تغییر سبک زندگی مکمل همه نسخه ها

تغییر سبک زندگی مکمل همه نسخه ها

تغییر سبک زندگی بدون شک مکمل تمامی نسخه های طب اسلامی بلکه یکی از ارکان طب اسلامی می باشد. با تغییر سبک زندگی و استفاده از نکات خوبی که فهمیدن و عمل کردن به آن ها خیلی ساده می باشد می توانیم هم از هزینه های زندگی خود بکاهیم و هم سلامتی خود را تضمین کنیم.

با تمام این احوال دور ماندن ما از نکات بسیار مطلوب و در عین حال ساده ای که وجود دارد نشان دهنده یک غفلت تاریخی ما از قسمت عظیمی از معارف اسلامی و فرهنگی ما می باشد.

آنچه امروز شاهد آن هستیم نه تنها یک اتفاق که مطمئنا یک نقشه حساب شده بوده و هست که ما را به سمت بی اعتقادی به طب اسلامی و دستورات اهل بیت علیهم السلام بکشاند.

این واقعیت تلخ همیشه مشهود بوده که وقتی ما برنامه ای برای بهبود وضعیت زندگی خود در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، تغذیه، بهداشت و… داشته ایم، دشمن ما با دسیسه های مختلف و با رنگ و لعاب گوناگون نظرات خود را از زبان دوست و دشمن به خورد ما داده است و خیلی از اوقات حتی در آن چه فرمایش صریح از ائمه علیهم السلام داشته و داریم با زبان های علمی و با ظاهری کاملا منطقی در پی غیر علمی خواندن و خارج کردن آن از صحنه زندگی ما بوده است.

در این شرائط، هر چند توجیهی برای کم کاری خود نمی کنیم، آن چه باید بیشتر مد نظر داشته باشیم این واقعیت است که جانب احتیاط را از دست نداده و به روش صحیح و سلیم عمل کنیم.

بی شک سالم ترین روش و بهترین انتخاب بی نیاز کردن خودمان از دارو و درمان حتی اسلامی آن می باشد.

نقطه اتکاء ما در شرائط فعلی که رسانه ما ضعیف است، دست های نا پاک خارجی و حتی داخلی از سود جویی دست بردار نیستند و شرائط مناسبی برای ما رقم نمی خورد، این است که با هوشیاری خود بهترین گزینه موجود را انتخاب کنیم و حتی خودمان را نیازمند به قدم دوم ننماییم.

اصلاح سبک زندگی که در طب اسلامی اصولی محکم و استوار دارد، بهترین راه برون رفت از شرائط فعلی است.

چهار نکته که در این فرصت تذکر آن را ضروری می دانیم این است که :

۱ – دو بیماری سرماخوردگی و سرفه را به هیچ عنوان درمان نکنیم و حتی اگر بخواهیم با طب اسلامی هم درمان کنیم باید حداقل سه روز از آن بگذرد.

۲ – تا جایی که امکان دارد و اگر ممکن است به هیچ عنوان از داروهای شیمیایی استفاده نکنیم به دیگر سخن آن قدر بایستی دستورات طب اسلامی را جدی بگیریم و در شناخت و به کار بستن آن ها ماهر شوییم که بیمار نشوییم و اگر بیمار شدیم با ساده ترین چیز ها بتوانیم مشکل خودمان را حل کنیم.

۳ – تا جایی که می شود حتی داروی اسلامی هم استفاده نکنیم چرا که در روایات در این باره هم نهی داریم و استفاده از یک دارو منجر به استفاده از داروهای بیشتر خواهد شد.

۴ – آن چه در این میان لازم و ضروری است این است که هر چه بیشتر و دقیق تر با اصول تغذیه و بهداشت اسلامی آشنا شده و آن ها را کامل تر به کار ببندیم.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *