پیشگیری از ام اس هم شدنی است؟

پیشگیری از ام اس هم شدنی است؟

شاید اگر کسی یک نفر مبتلا به ام اس را دیده باشد از خود این سوال را بپرسد که آیا با این شیوع و زیاد شدن آن امکان دارد من هم مبتلا شوم؟

این سوالی است که هر انسان سالمی را به عذاب می اندازد تا چه رسد کسی که مقداری پایش گزگز کند یا چشمش سیاهی برود!

واقعیت مطلب این است که انتخاب این عنوان برای جذب مخاطب و باز کردن بساط کاسبی نیست، بلکه گنجینه ای است از گنجینه های مستور الهی که طب اسلامی نام دارد.

همان گونه که در مطالب قبل بیان شد در روایات این تاکید وجد دارد که تعدادی از بیماری ها به راحتی هر چه تمام تر قابل پیشگیری هستند اما درمان آن ها مقداری مشکل است.

از جمله این بیماری ها که قبلا هم بیان شد بیماری سرماخوردگی (زکام) است و گفته شد که در روایات به عنوان سربازی از سربازان خداوند معرفی شده است و از ابتلا به بیماری های سخت پیشگیری می کند و به عقیده بزرگان طب اسلامی و با استفاده ازمطالب ناب طب اسلامی، اگر امروزه بیماری های زیادی از جمله دیابت، بیماری های ناشناخته و … زیاد شده است یکی از علت های اصلی آن درمان سرماخوردگی (زکام) با دارو های شیمیایی است در حالی که یا باید درمان نشود و یا با داروی امام کاظم علیه السلام درمان شود.

روایات درباره پیشگیری از بیماری های سختی مثل ام اس و حتی ایی ال اس ، میوپاتی، دیسفرونی و… که همه نوعی از فلج محسوب می شوند، راه کار بسیار بسیار ساده ای را معرفی می کنند که به همه دغدغه های ما پایان می دهد.

روایات این درمان را این گونه بیان می کنند که:

از رسول خدا (ص) روایت شده : از سرفه بدتان نیاید که آن ایمنی از فلج است. (۱)

و همچنین این گونه از پیامبر اسلام (ص) روایت شده : از چهار چیز بدتان نیاید که هر کدام از آن ها فایده ای دارد : از زکام بدتان نیاید که ایمنی از جذام (نماینده بیماری های ژنتیکی) است. از دمل بدتان نیاید که ایمنی از پیسی است. از التهاب چشم بدتان نیاید که ایمنی از کوری است. و از سرفه بدتان نیایید که ایمنی از فلج است.(۲)

بنابر بحث مفصلی که خواهد آمد، هم بیماری سرماخوردگی و هم سرفه از قاعده ای خاص پی روی می کنند که درمان بیماری از طریق ژن می باشد. به ای معنی که سرفه ژن فلج که به هیجان آمده را سرکوب می کند و به آن اجازه فعالیت نمی دهد.

همه این معارف و مطالب در های نابی هستند که اگر نبود طب اسلامی نمی دانستیم با این همه دغدغه و نگرانی چه کنیم.

__________

پی نوشت:

  1. الخصال ص ۲۱۰
  2. الخصال ص ۲۱۰

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • علوی پاسخ

    سلام
    شخصی که حدود ۱۵ ساله مبتلا به ام اس هست و الان شرایط خوبی نداره آیا با روش های طب اسلامی مداوا میشه؟

    ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ در ۸:۳۷ ق٫ظ
    • مدیر سایت پاسخ

      برای طب اسلامی شکل بیماری مهم نیست باید دارو مصرف کند. ان شا الله بهتر یا درمان خواهد شد.

      ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ در ۲:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *