فیلم – اقرار پزشکی امروزی به فوائد ترک ناهار، همراه با تحلیل

فیلم – اقرار پزشکی امروزی به فوائد ترک ناهار، همراه با تحلیل

ترک ناهار که یکی از نکات مهم و کلیدی در طب اسلامی می باشد در این ویدئو به فوائد آن اقرار شده است. یکی از نکات بارزی که ترک ناهار دارد و در این ویدئو تاکید شده است طول عمر همراه سلامتی است.

هر چند طب اسلامی به تایید پزشکی امروزی نیازی ندارد و اصول و مبانی خاص خود را دارد، در این ویدئو اشاره هایی به این واقعیت بی نظیر شده است.

البته نباید این نکته را از نظر دور دانست که تحلیل کامل مطالب طب اسلامی باید در فضایی دیگر صورت بپذیرد، به این معنی که ابتدا باید اصول و مبانی طب اسلامی روشن شود، بعد به تحلیل مسائل آن پرداخت. از جمله این مبانی این است که آن چه در کلیپ به آن اشاره شده است بیشتر شبیه ترک ناهار است و به همین دلیل عنوان مطلب ترک ناهار قرار داده شده است. البته روزه گرفتن هم فوائد و آثار خود را دارد که نیاز به توضیحات دیگری از جمله استفاده از سویق و تقویت بدن هنگام افطار و سحر می باشد.

نکات مهم این ویدئو:

  1. اولین اشاره این ویدئو به طول عمر همراه سلامتی است که به خوبی در توضیحات نمایان است.
  2. هر چند توضیح و تحلیل، مربوط به روزه می باشد اما نکات گفته شده بیشتر شبیه فوائد ترک ناهار است.
  3. در این کلیپ یک راه کار ساده و قابل عمل ارائه نشده است و یک یا دو روز بدون غذا در برنامه غذایی گنجانده شده است که عملا قابل اجرا نمی باشد بلکه آن چه به تعادل نزدیک تر می باشد گرسنگی دادن به بدن می باشد هر چند گفته نشده ترک ناهار یا ترک شام یا صبحانه نخوردن چه فرقی با هم دارند در صورتی که هر کدام نکات ریز دیگری دارد.
  4. این کلیپ نشان دهنده این واقعیت است که مطالب طب اسلامی که از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند هنوز در تحقیقات علمی به طور کامل کشف نشده اند و هنوز ظرافت های زیادی هست که رسیدن به آن ها نیاز به زمان و باور دارد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *