گوسفند های تراریخته موج دوم بیماری های خطرناک!

گوسفند های تراریخته موج دوم بیماری های خطرناک!

حدود ۲۰ سال پیش که مرغ های تراریخته به بازارهای ما راه یافتند، نسل جدیدی از تهیه و پخت غذا به سفره ها آمد.

در ابتدا تصور بسیار مطلوبی از این نسل جدید مرغ در بین عموم ایجاد شد. طعم مطلوب، پخت سریع و آسان و… اما از یک نکته بسیار مهم غافل بودیم و حتی اصلا توجهی به آن جلب نمی شد.

با گذشت زمان و همه گیر شدن این محصول جدید و ارزان، نسل جدیدی از بیماری ها که شیوع همه گیری نداشتند پدیدار شدند. بیماری هایی نظیر فشار خون، چربی بالا، دیابت و… .

بعد از گذشت سالیان متمادی و قرار گرفتن عموم جامعه در بی خبری از اتفاقی که افتاده تعدادی از فعالان طب سنتی خبرهای تازه ای از منشا بیماری ها به ما دادند، و آن چیزی جز تغذیه اشتباه و به ظاهر عادی ما نبود. استفاده بیش از حد از گوشت مرغ، نمک تسویه شده ید دار، استفاده از فست فود ها -که عمدتا از گوشت گاو یا گوشت مانده تهیه می شوند- و… دیگر جزئی غیرقابل تغییر در زندگی ما شد.

اما در موقعیت کنونی که طب سنتی و اسلامی اثرات بسیار خوبی در جامعه به جا گذاشته است نباید برخلاف خواست عمومی جامعه به سمتی دیگر حرکت کرد.

بدون شک نسل جدید گوشت گوسفند به خاطر جایگاه ویژه ای که استفاده از گوشت گوسفند سنتی و بومی ایران در سلامتی ما داشته است، اثرات بسیار سوئی را به جا خواهد گذاشت.

نسل جدید و بی سابقه بیماری های عجیب که شاید راه درمان آنها سخت تر و پیچیده تر باشد در انتظار مردمی است که خود، در انتخاب کلان نوع تغذیه خود تصمیم گیرنده نیستند.

نکته بسیار مهمی که شک بسیار زیادی را برمی انگیزد این است که اولا منابع تغذیه ای در کشور پهناور ایران کم نمی باشد و بهانه واردات گوسفند بهانه ای غیر منطقی و غیر کارشناسی است ثانیا گوسفندی که در کمتر از ۶ ماه بیش از ۶۰ کیلو گوشت تولید کند چیز خارق العاده ای است که در بین نسل های گوسفند بی سابقه است.

نکته دیگری که باعث ایجاد تغییر در تولید گوسفند شده است و شاید از نظر تصمیم گیرندگان دور مانده باشد از بین بردن فرش بی نظیر ایرانی است که بدون شک یکی از علل آوازه بلند این فرش، پشم متفاوت و منحصر به فرد گوسفند های ایرانی است که در این فرش به کار می رود.

امروز با روشنگری و ایجاد خواست عمومی، تک تک ما می توانیم مانع ایجاد موج جدیدی از بیماری های ناخواسته و عجیب باشیم.

 

  • چگونه بدانیم مرغ‌های امروزی تراریخته است؟!

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *